Webcontent die scoort

Medio 2014 ging de nieuwe website van Bronovo ziekenhuis live. Ik maakte als webredacteur en schrijver van veel van de webcontent voor Bronovo deel uit van het projectteam. De opdracht: webcontent schrijven die beter dan tot dan toe patiënten informeert over aandoeningen en behandelingen. Om dicht bij de bron te zijn, was ik voor ruim 4 maanden ‘opgenomen’ in het Bronovo-projectteam. Bewerken van patiëntgerichte informatie, structureren van tekst, overzichtelijk maken van het proces in een een ziekenhuis, overleggen met unithoofden en specialisten: dat alles hoorde tot mijn takenpakket.

De website van Bronovo.

Website en webcontent voor Bronovo resulteert in hoge positie Trendition-onderzoek

Het Trendition onderzoek naar ‘de meest informatieve en interactieve ziekenhuiswebsites van Nederland’ leverde een hoge score op voor Bronovo ziekenhuis in Den Haag rapporteert Nictiz. Van 93 Nederlandse ziekenhuizen is TrendITion nagegaan hoe deze scoren op het geven van informatie over bijvoorbeeld behandeling, wachttijden, bezoekerstijden en achtergrondinformatie over het ziekenhuis. Deze informatie is aangevuld met de meest interactieve ziekenhuiswebsites van Nederland. Onder interactie verstaan we de mate waarin de ziekenhuizen de patiënt de mogelijkheid biedt voor online contact met het ziekenhuis en de artsen (bijvoorbeeld het maken van een online afspraak).

Uit het TrendITion-onderzoek is gebleken dat Bronovo hoort bij de best scorende ziekenhuizen!